"אספקת המוצר רק באישור סופי של החברה" עמרי סמדר נחשב ליוצר שהעניק חיים חדשים לפנתיאון המוזיקה הישראלי. אלבומו הקודם ״קולאז׳״ היה מבשרה של השפה המוזיקלית הייחודית שלו: מחווה אלקטרונית למוזיקה ישראלית על זמנית, שמעבירה את היצירות לרחבת הריקודים באומנות, רגישות אינטליגנציה מוזיקלית יוצאת דופן. סמדר מותח קווים ותווים בין הווה לעבר, מזרח ומערב, מרכז ופריפריה, קאנון ושוליים, מסורת וחדשנות, כל זאת תוך ריקוד ולהטוטים בין רוק, דיסקו, מוזיקה אוריינטלית, פיוטים - הז׳אנרים המספרים את הסיפור של המוזיקה המקומית שלנו. האלבום קולאז׳ 2.0 המשיך את הקו, עם רשימת יצירות מרשימה. אחרי הסינגל ״הלילה״ של הכל עובר חביבי, הגרסה המפתיעה ל״איזה בוקר״ של זהבה בן ו"עטוף" - הגירסה האולטרה גרובית ל״עטוף ברחמים״ של ריטה - יצא לאור האלבום המלא קולאז׳ 2.0 באלבום החדש רוקם עמרי מחדש את היצירות של גיבורי התרבות והאייקונים של המוזיקה הישראלית: יצחק קלפטר, אריק איינשטיין, מיכה שטרית, ברי סחרוף, דודו טסה, גידי גוב, אריק רודיך, מירי אלוני, אתניקס, וכאמור הכל עובר חביבי, זהבה בן וריטה. קולאז' הוא פרויקט שמכניס את המאזין לליבו של תהליך מרתק - התבוננות וניתוח של יצירה ישראלית עכשווית. תהליך שמתחיל בפירוק של היצירה לחתיכות, כדי להבין מה יש בה, מה סוד קסמה ומה מרכיב הישראליות שבה, וממשיך בהרכבה, סביב היצירה ואיתה, של קטע חדש לחלוטין, שנשמע עכשווי ורענן עם וייב שמחבר לרחבות ריקודים. עמרי סמדר, יוצר, מפיק מוזיקלי מחונן, פסנתרן ודיג׳יי משגשג המשחרר ריליסים מצליחים מעבר לים, אחד המוחות היצירתיים והמבריקים במוזיקה הישראלית של ימינו. סמדר שואב מהידע העמוק שלו כמלחין ובוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים, מהתשוקה שלו לתרבות המועדונים והניסיון שלו כדיג'יי ומפיק אלקטרוני, ובפרויקט הלייב שלו, ביחד עם הרכב בן 4 נגנים מצליח לטשטש כל פעם מחדש את הגבול בין הקלאב לבמה, וליצור הופעה שהיא בעצם מסיבה.


169 170-0.59%

מידע נוסף


  • צד א: 

    שביר - (אריק איינשטיין ויצחק קלפטר, 1983)

    הכל פתוח - (גידי גוב, 1983)

    דמיון חופשי - (יצחק קלפטר, 1988)

    צד ב:

    יא בא לא -  (ברי סחרוף ודודו טסה, 2020)

    קטורנה מסאלה - (אתניקס וזהבה בן, 1991)

    אינתה עומרי - (מיכה שיטרית וויקטוריה חנה, 1998)

    צד ג:

    הלילה - (הכל עובר חביבי, 1981)

    ימין שמאל - (אורחה במדבר, אריק רודיך, קובי אושרת, 1978)

    עטוף ברחמים - (ריטה, 1988)

    צד ד:

    שלא ייגמר לי הלילה - (שלישיית אף אוזן גרון, 1973)

    איזה בוקר - (זהבה בן, 1992)

    אפילוג / הבוקר - (מירי אלוני, הבלדה על חדוה ושמוליק, 1971)